INFORMACJA OGÓLNA:
Szkolenie odbędzie się w godzinach 9:00-13:45 (6 godzin lekcyjnych)
Szkolenie prowadzone jest w formie on-line, tj. szkolenie transmitowane „na żywo” zaproszonym uczestnikom. Dzień lub dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na podany w zgłoszeniu adres e-mail zaproszenie (link) do wydarzenia. Kilkanaście minut przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik – za pomocą otrzymanego zaproszenia – klikając w podany link, loguje się do platformy wykorzystywanej do przeprowadzenia szkolenia.
Uczestnicy wraz z zaproszeniem na szkolenie otrzymają materiały w wersji elektronicznej. Materiały te będą także wyświetlane przez prowadzącego podczas szkolenia. Do udziału w szkoleniu będą potrzebować Państwo sprzętu z funkcją dźwięku (komputer, laptop, tablet itp.) oraz dostępu do Internetu.
Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Google Chrome, Firefox lub Opera.
PROGRAM:
1) Rozliczenie faktur korygujących przez sprzedawcę i nabywcę – ujęcie praktyczne
2) Ulga na złe długi po wyroku TS UE z 2020 r.
3) Obowiązkowa podzielona płatność:
- naprawianie błędów i uniknięcie sankcji
- adnotacja na fakturze a kod w ewidencji
- kompensaty
4) Faktury do paragonów
- ograniczenia w wystawianiu faktur do paragonów
- konsekwencje dla sprzedawcy i nabywcy
- faktura uproszczona (paragon z NIP) u sprzedawcy i nabywcy
5) Błędy w ewidencji VAT
- zakres odpowiedzialności
- uniknięcie konsekwencji
6) Dodatkowe zobowiązanie podatkowe w VAT
- podatnicy i zdarzenia podlegające sankcjom
- wysokość dodatkowego zobowiązania
- uniknięcie dodatkowego zobowiązania
7) Odliczenie podatku naliczonego
- ograniczenia rodzajowe w odliczaniu
- podatek naliczony od zakupów odwrotnie opodatkowanych (WNT, import usług)
- okres, w którym przysługuje odliczenie
8) zwrot nadwyżki podatku naliczonego na rachunek bankowy
- termin zwrotu 60 dni
- inne terminy zwrotu
- kontrola zwrotu i przedłużenie terminu zwrotu
CENA:
Koszt szkolenia za jedną osobę wynosi 285 zł / cena dla członków wspierających SK to 256 zł/os.
Wpłat prosimy dokonywać przed rozpoczęciem szkolenia na konto bankowe: SANTANDER BANK POLSKA 40 1500 1096 1214 7000 8566 0000
WARUNKIEM UCZESTNICTWA w szkoleniu jest nadesłanie zgłoszenia oraz dokonania opłaty przed szkoleniem (zgłoszenie on-line przez stronę internetową, bądź mailowo na adres: szkolenia@koszalin.skwp.pl). Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej minimum 2 dni przed szkoleniem.
Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 22 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652). Zaświadczenie zostanie wysłane pocztą elektroniczną.
WYKŁADOWCA:
Leszek Lewandowicz - doradca podatkowy, w przeszłości zatrudniony w administracji podatkowej, obecnie prowadzi własną kancelarię doradztwa podatkowego; w SKwP pełni funkcję Sekretarza Zarządu Głównego w Warszawie oraz Sekretarza Oddziału Wielkopolskiego w Poznaniu, prowadzi zajęcia z podatków (VAT, podatki dochodowe, podatki majątkowe, podatki lokalne, procedury podatkowe), wieloletni wykładowca w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce.