Koszty uzyskania przychodów i NKUP w 2024 r. Co każda księgowa powinna wiedzieć?
Rozpoczęcie 22.07.2024 / poniedziałek godzina 8:30 - 13.30 (6 godzin lekcyjnych)
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl
Joanna Patyk: Prawnik, Doradca Podatkowy. Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawnopodatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku VAT.
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Cel szkolenia
Koszty uzyskania przychodów to jeden z kluczowych elementów obliczenia wysokości zaliczki, a następnie zobowiązania podatkowego w CIT i PIT.Celem niniejszego szkolenia jest kompleksowe omówienie i ugruntowanie wiedzy z zakresu kosztów uzyskania przychodów obowiązujących w 2024 r. W trakcie szkolenia poruszone zostaną kwestie dotyczące kosztów pośrednich i bezpośrednich, kosztów w walucie obcej, dokonywania korekt. oraz zagadnienia, które dotykają szerokiej gamy firm: kar umownych, odszkodowań, umów sponsoringowych, reprezentacji, czy reklamy.
Adresaci szkolenia:
- Główni Księgowi ,księgowi; pracownicy działów finansowo-księgowych, właściciele oraz pracownicy biur rachunkowych, dorady podatkowych, właścicieli firm oraz inne osoby zainteresowanych tematyką podatkową.
Treści kształcenia
- Podstawowe zasady rozpoznawania kosztów uzyskania przychodów:
- Pojęcie kosztów uzyskania przychodów;
- Przesłanki ujęcia wydatku w KUP;
- Koszt poniesiony - pojęcie;
- Podział kosztów na koszty bezpośrednio i pośrednio związane z przychodami podatkowymi;
- Koszty na przełomie roku podatkowego - zasady rozliczeń;
- Korekty kosztów;
- Rozliczanie kosztów w czasie - w którym przypadku i w jaki sposób?
2.Rozliczanie w KUP wynagrodzeń i składek ZUS:
- Moment wypłaty wynagrodzenia a KUP;
- Składki ZUS pracownika i płatnika - zasady rozliczeń;
- Wpłaty do PPK
- Świadczenia w naturze dla pracowników a KUP
- Opóźnienia w zapłacie wynagrodzeń i składek a NKUP
- Zaliczanie do KUP wynagrodzeń z umów cywilnoprawnych, powołania, mianowania.
3.Reprezentacja, reklama i inne wydatki marketingowe na gruncie podatku CIT:
- Pojęcie reprezentacji i reklamy;
- Znaczenie hasła reklamowego dla ustalenia KUP - czy samo logo wystarczy?
- Kiedy konieczna faktura wewnętrzna - zasady wystawiania;
- Kawa, herbata, ciastka, alkohol a rozliczenia podatkowe;
- Próbki - reklama czy reprezentacja? Skutki podatkowe w CIT i VAT;
- Prezenty - kto otrzymuje? Jak opodatkować? Czy stanowi KUP?
- Gadżety reklamowe, kalendarze, długopisy, kartki świąteczne - kiedy KUP? Kiedy faktura wewnętrzna?
4.Podatki jako KUP:
- VAT jako KUP - przypadki praktyczne;
- Błędny dokument z podatkiem VAT a KUP
- Podatek od wartości dodanej a KUP
- Podatki lokalne
- Akcyza
- Odsetki od zobowiązań publicznoprawnych jako NKUP.
5.Wydatki nie stanowiące KUP - najczęstsze problemy praktyczne:
- art 16 UCIT w aspektach najczęściej pojawiających się problemów praktycznych,
- używanie samochodu a KUP;
- straty z działalności i inwestycje zaniechane - kiedy są KUP a kiedy nie?,
- kary umowne,
- opłaty administracyjne i sankcyjne, w tym PFRON;
- różnice kursowe niezrealizowane
- przykłady optymalizacji podatkowej w aspekcie KUP.
6.Środki trwałe i amortyzacja w aspekcie KUP:
- Zasady kwalifikowania wydatków jako środka trwałego - co jest kosztem bieżącym a co ŚT - w tym rozliczenie ŚT w ramach pomocy de minimis;
- Klasyfikacja Środków Trwałych a stawki amortyzacyjne - zasady stosowania;
- Możliwość stosowania amortyzacji jednorazowej
- Ulepszenie a remont środka trwałego - najnowsze orzecznictwo;
- Wartości niematerialne i prawne - zasady amortyzacji;
- Rozliczanie strat w środkach trwałych - problemy praktyczne;
7.Dyskusja z uczestnikami.
Metody pracy
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o zajęcia wykładowo-seminaryjne, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia
Efektem kształcenia na kursie będzie nabycie umiejętności polegających na:
- doskonaleniu posiadanej wiedzy i umiejętności zawodowych
- wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
- przewidywaniu skutków i ponoszeniu odpowiedzialności za podjęte działania
Warunki zaliczenia kursu
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie paragrafu 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz.2175).
-
OPŁATA
-
- 334,00 zł od osoby
- 300,00 zł dla członków wspierających oddziału SKwP w Koszalinie
Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego w Koszalinie SKwP są na bieżąco opłacone składki członkowskie.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
-
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: szkolenia@koszalin.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto SANTANDER BANK POLSKA 40 1500 1096 1214 7000 8566 0000 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
-