Miasto:
Koszalin
Typ:
Kurs krótki
Tryb:
dzienny
Opłata:
310,- zł od osoby
279,- zł Cena dla członków wspierających
Zapisz się

ORGANIZACJA

godzina: 9.00 do 14.30 (7 godz. lekcyjnych)
miejsce: siedziba SKwP, ul. Zwycięstwa 148, Koszalin.

W ramach szkolenia zapewniamy:

  • materiały szkoleniowe,
  • przerwy kawowe,
  • zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu,

PROGRAM:

  1. Pracownicze Plany Kapitałowe – konstrukcja prawna, terminy implementacji:

-  rola jaką mają spełnić

- inne formy oszczędzania na emeryturę

- zasady tworzenia Pracowniczych Planów Kapitałowych.

2. Pracownik i pracodawca na rynku kapitałowym – podstawowe informacje o instytucjach oferujących PPK;

3. Krok po kroku ,czyli etapy i terminarz wdrażania PPK przez podmiot zatrudniający.

  • Objęcie działaniem ustawy o PPK i jego skutki.
  • Wybór instytucji finansowej.
  • Zawarcie umowy o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi (PPK).
  • Zawarcie umowy o prowadzenie PPK.
  • Naliczenie i odprowadzenie pierwszych i kolejnych wpłat do PPK.
  • Terminy wdrażania PPK przez poszczególne podmioty zatrudniające.

4. Przesunięcie terminów na zawarcie umowy o zarządzenie PPK i umowy o prowadzenie PPK w związku z ustawa z 31.03.2020 r. o zmianie o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.

5. Interpretacje PFR, instytucji finansowej i prawników – które wybrać, aby było bezpiecznie? Wybór instytucji finansowej.

6. Wybór w porozumieniu z zakładową organizacją związkową (ZOZ) lub z reprezentantem osób zatrudnionych.

  • kryteria wyboru instytucji finansowej.
  • ostateczny termin na zawarcie porozumienia o wyborze instytucji.

7. Zawarcie umowy o zarządzanie PPK.

8. Sposób zawarcia umowy o zarządzanie Pracowniczym Planem Kapitałowym (generalnie elektroniczny).

  • Moment zawarcia elektronicznej umowy o zarządzanie PPK.
  • Co w sytuacji ,gdy wszyscy pracobiorcy złożą deklaracje rezygnacji? Czy trzeba zawrzeć umowę?
  • Obowiązkowe elementy umowy o zarządzanie PPK.
  • Ostateczny termin zawarcia o zarządzanie PPK.
  • Skutki nie zawarcia umowy o zarządzanie PPK przez pracodawcę.

9. Nawiązanie umowy o prowadzenie PPK w praktyce.

  • Ustalanie terminu zawarcia umowy o prowadzenie PPK.
  • Termin na zawarcie umowy o prowadzenie PPK dla osób zatrudnionych w tzw. okresie przejściowym.
  • Ponowne zatrudnienie a uczestnictwo i naliczanie wpłat do PPK – czy należy zawrzeć nową umowę o prowadzenie dla pracownika?
  • Do kiedy należy zawrzeć umowę o prowadzenie PPK dla osoby przebywającej na urlopie bezpłatnym.
  • Termin zawarcia umowy o prowadzenie PPK dla osoby, która wcześniej złożyła deklarację z rezygnacją z dokonywania wpłat do PPK.

10. Do kogo adresowany PPK?

  • Charakterystyka systemu dobrowolno-automatycznego przystępowania do PPK (deklaracja rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK).
  • Wiek osoby zatrudnionej a uczestnictwo w PPK – w jaki sposób prawidłowo weryfikować wiek uczestnika?
  • Osoby 55 + czy mogą zostać zapisane do PPK automatycznie?
  • Procedura postępowania w przypadku błędnego zapisania osoby zatrudnionej do PPK? Jakie roszczenia ma wobec pracodawcy osoba błędnie zapisana do PPK?
  • Na jaki dzień należy sprawdzić wiek osoby zatrudnionej, kiedy należy zapisać do PPK osoby przebywające na urlopach bezpłatnych?
  • Możliwość rezygnacji z programu w każdej chwili (deklaracja rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK).
  • Terminarz zapisywania do PPK „z automatu” osób zatrudnionych do chwili zawarcia umowy o prowadzenie PPK i po jej zawarciu.
  • Terminarz zapisywania do PPK „starszych” uczestników –
  • Czy można przynależeć do kilku programów PPK.
  • Zmiana podmiotu zatrudniającego przez uczestnika PPK.
  • Obowiązki informacyjne wobec osób wstępujących do PPK.
  • Ustawowe wznawianie wpłat do PPK przez sąd co 4 lata.
  • Wnioskowanie o wznawianie wpłat.

11.Obowiązki pracodawców związane z PPK;

  • Wpłaty podstawowe (obowiązkowe) i dodatkowe (dobrowolne) – ich wysokość oraz finansowane przez podmiot zatrudniający i uczestnika.
  • Ustalanie podstawy do naliczania wpłat do PPK.
  • Naliczanie wpłat do PPK po ustaniu zatrudnienia.
  • Naliczanie wpłat do PPK dla osób:
    a) przebywających na urlopach wychowawczych i pobierających zasiłki macierzyńskie,
    b) przebywających na zwolnieniach lekarskich,
    c) korzystających z urlopów bezpłatnych.
  • Świadczenia niepieniężne a naliczanie wpłat do PPK – brak możliwości naliczania wpłaty pracownika.

b) złożenia wniosku o naliczanie wpłaty dodatkowej finansowanej przez uczestnika PPK,
c) zmiany wysokości wpłaty dodatkowej,
d) rezygnacji z wpłaty dodatkowej.

  • Wykazywanie wpłat do PPK w dokumentach ZUS.
  • sposób ustalania kwoty wynagrodzenia uprawniającego do obniżenia wpłaty podstawowej przez uczestnika PPK,
  • konsekwencje obniżenia wpłaty podstawowej w przypadku błędnego ustalenia wysokości wynagrodzenia uprawniającego do zmniejszenia wpłaty,
  • Dokonywanie potrąceń z wynagrodzenia i zasiłków uczestników Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK).
  • Ustalanie podstawy dokonywania potrąceń uczestników PPK będących pracownikami i zleceniobiorcami, w tym korzystającymi ze zwolnienia „zerowy PIT”.
  • Obliczanie kwot wolnych od potrąceń z wynagrodzenia uczestników PPK będących pracownikami i zleceniobiorcami, w tym korzystającymi ze zwolnienia „zerowy PIT”.

12. Dysponowanie środkami z PPK przez Uczestnika.

  • Rozporządzanie środkami PPK przed osiągnięciem 60 lat – na cele mieszkaniowe i w razie poważnego zachorowania.
  • Rozporządzanie środkami PPK po osiągnięciu 60 lat – indywidualna lub w formie świadczenia małżeńskiego.
  • Rozporządzanie środkami przed osiągnięciem 60 roku życia – rezygnacja z PPK
  • Przypadki zastosowania wypłaty transferowej – przeniesienie zgromadzonych środków z jednego rachunku PPK na inny rejestr PPK
  • Podział środków PPK w razie rozwodu lub śmierci uczestnika PPK
  • Dziedziczenie środków PPK w przypadku śmierci uczestnika PPK.

13. Nadzór na funkcjonowaniem PPK.

  • Rygorystyczne przepisy funkcjonowania instytucji finansowych zarządzających PPK.
  • Ewidencje PPK i portal PPK.

14.Odpowiedzialność karna i cywilnoprawna pracodawców i jego reprezentantów,

15. Dodatkowe obowiązki administracyjne narzucane przez instytucje finansowe – na co zwracać uwagę?

16. Największe pułapki i wyzwania występujące w procesie wdrażania PPK..

  • Dyspozycje dotyczące naliczania wpłat do PPK składane przez pracownika po ustaniu zatrudnienia.
  • Zajęcia komornicze a naliczanie wpłat do PPK.
  • Raportowanie wpłat do PPK na ZUS RCA.
  • Naliczanie wpłat do PPK w przypadku śmierci pracownika.
  • Dane osobowe – czy zbierać? Jakie dane wymagają instytucje finansowe?
  • Archiwizacja dokumentacji związanej z PPK.
  • Obowiązki pracodawcy w zakresie przygotowania wniosków o transfer.
  • Zmiana instytucji finansowej do prowadzenia PPK. Dokonywanie zmian w umowie o zarządzanie PPK
  • Konsekwencje dla pracodawcy z tytułu:
    a) zbyt późnego zawarcia umowy o prowadzenie dla uczestnika PPK,
    b) błędnego ustalenia tytułu do ubezpieczeń społecznych,
    c) dokonania wpłaty do instytucji finansowej po terminie,
    d) opóźnienia w odprowadzeniu wpłaty do instytucji finansowej.
    e) czy pracodawca może zapłacić do instytucji zaległe wpłaty i potrącić je z wynagrodzenia pracownika?

17. Pracownicze Plany Kapitałowe – benefit czy obowiązek?  Obowiązki pracodawcy – sytuacja po wdrożeniu PPK.

  • obowiązek informacyjny uczestników PPK przy zmianie instytucji finansowej
  • obowiązek informacyjny w sprawie dobrowolnego przystąpienia do PPK
  • obowiązki pracodawcy w przypadku złożenia przez nowego pracownika informacji o posiadanych PPK
  • rola pracodawcy a ponowne przystąpienie do PPK po upływie 4 lat
  • prawidłowe i terminowe naliczanie składek do PPK – nowe obowiązki pracodawcy
  • jak postąpić momencie zmiany przez uczestnika PPK zmiany wysokości deklarowanej składki, od kiedy obowiązuje zmiana
  • w którym momencie ma skutek prawny złożenie deklaracji rezygnacji przez uczestnika PPK i obowiązki pracodawcy
  • zasady współpracy pracodawcy z instytucją finansową w trakcie podpisania umowy o zarządzanie i umowy o prowadzenie.

18. PPK a PPE – sztuka wyboru.

CENA:

Koszt szkolenia za jedną osobę wynosi 310 zł / cena dla członków wspierających SK to 279 zł/os.

Wpłat prosimy dokonywać przed rozpoczęciem szkolenia na konto bankowe: SANTANDER BANK POLSKA 40 1500 1096 1214 7000 8566 0000

WARUNKIEM UCZESTNICTWA w szkoleniu jest nadesłanie zgłoszenia oraz dokonania opłaty przed szkoleniem (zgłoszenie on-line przez stronę internetową, bądź mailowo na adres: szkolenia@koszalin.skwp.pl)
Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 22 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652). Zaświadczenie zostanie wysłane pocztą elektroniczną.

WYKŁADOWCA:

Aldona Wiejak-Głuszko

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Zniżka

Członkowie wspierający Stowarzyszenie z opłaconą składką roczną korzystają z 10% zniżki od całości należności przy odpłatności za dany kurs.

Dane drugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Członkowie wspierający Stowarzyszenie z opłaconą składką roczną korzystają z 10% zniżki od całości należności przy odpłatności za dany kurs.

Dane trzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Członkowie wspierający Stowarzyszenie z opłaconą składką roczną korzystają z 10% zniżki od całości należności przy odpłatności za dany kurs.

Dane czwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Członkowie wspierający Stowarzyszenie z opłaconą składką roczną korzystają z 10% zniżki od całości należności przy odpłatności za dany kurs.

Dane piątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Członkowie wspierający Stowarzyszenie z opłaconą składką roczną korzystają z 10% zniżki od całości należności przy odpłatności za dany kurs.

Dane szóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Członkowie wspierający Stowarzyszenie z opłaconą składką roczną korzystają z 10% zniżki od całości należności przy odpłatności za dany kurs.

Dane siódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Członkowie wspierający Stowarzyszenie z opłaconą składką roczną korzystają z 10% zniżki od całości należności przy odpłatności za dany kurs.

Dane ósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Członkowie wspierający Stowarzyszenie z opłaconą składką roczną korzystają z 10% zniżki od całości należności przy odpłatności za dany kurs.

Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Członkowie wspierający Stowarzyszenie z opłaconą składką roczną korzystają z 10% zniżki od całości należności przy odpłatności za dany kurs.

Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Członkowie wspierający Stowarzyszenie z opłaconą składką roczną korzystają z 10% zniżki od całości należności przy odpłatności za dany kurs.

Dane do faktury
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Zwycięstwa 148 (I piętro)
75-613 Koszalin

tel. 94 342 43 85
fax 94 346 38 27

biuro@koszalin.skwp.pl
szkolenia@koszalin.skwp.pl

Santander 40 1500 1096 1214 7000 8566 0000