INFORMACJA OGÓLNA:
Szkolenie odbędzie się w godzinach 9:00 - 13:00 (5 godzin lekcyjnych).
Szkolenie prowadzone jest w formie on-line, tj. szkolenie transmitowane „na żywo” zaproszonym uczestnikom. Dzień lub dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na podany w zgłoszeniu adres e-mail zaproszenie (link) do wydarzenia. Kilkanaście minut przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik – za pomocą otrzymanego zaproszenia – klikając w podany link, loguje się do platformy wykorzystywanej do przeprowadzenia szkolenia.
Uczestnicy wraz z zaproszeniem na szkolenie otrzymają materiały w wersji elektronicznej. Materiały te będą także wyświetlane przez prowadzącego podczas szkolenia. Do udziału w szkoleniu będą potrzebować Państwo sprzętu z funkcją dźwięku (komputer, laptop, tablet itp.) oraz dostępu do Internetu.
Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Google Chrome, Firefox lub Opera.
PROGRAM:
Część I - 2 lata RODO - przypomnienie podstawowych obowiązków przedsiębiorców wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych. Zapoznanie uczestników szkolenia z najnowszymi interpretacjami organów z zakresu RODO.
- Dwa lata od wejścia w życie RODO - omówienie wytycznych uprawnionych organów, omówienie (przypomnienie) podstawowych obowiązków jakie posiadają przedsiębiorcy. Podsumowanie przepisów europejskich i krajowych jakie zobowiązani są stosować przedsiębiorcy w zakresie ochrony danych osobowych.
- Podstawowe błędy i braki w dokumentacji - omówienie przykładów "nieprawidłowego wdrożenia RODO".
- Omówienie podstawowych założeń tzw. ustawy wdrażającej RODO, której przepisy weszły w życie 4 maja 2019r. i na podstawie których dokonano zmian w 162 ustawach, ze szczególnym omówieniem zmian przepisów pracowniczych.
- Kary RODO - co robić aby uniknąć odpowiedzialności?
- Digitalizacja akt pracowniczych - wskazówki jak bezpiecznie przechowywać akta pracownicze i w jaki sposób korzystać z systemów IT?
- Analiza ryzyka - wymagana przepisami RODO - jak się do niej przygotować?
Część II - szczególne regulacje związane z ochroną danych osobowych w związku z wystąpieniem COVID-19
- Bezpieczne stanowisko pracy - wskazanie podstawowych obowiązków pracodawców w związku z COVID-19.
- Jak zorganizować pracę zdalną, aby była ona zgodna z przepisami? Co powinno znaleźć się w regulaminie pracy zdalnej?
- Prawo do prywatności a pandemia - jakie dane można zbierać o swoich pracownikach (np. wyjazd na urlop, przebywanie w otoczeniu osób z koronawirusem)?
- Przetwarzanie informacji o stanie zdrowia (danych wrażliwych) w związku z pandemią - czy potrzebna jest zgoda? Co powinno znaleźć się w treści obowiązków informacyjnych dla pracowników i kontrahentów?
- Jak bezpiecznie korzystać z wideokonferencji?
ORGANIZACJA:
Szkolenie odbędzie się w godzinach 9:00 - 13:00 (5 godzin lekcyjnych).
DODATKOWE INFORMACJE:
WYKŁADOWCA: ANNA HOFFMANN
Radca Prawny, wpisany na listę radców prawnych Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UAM w Poznaniu. Posiada bogate doświadczenie w obsłudze prawnej przedsiębiorców w wielu obszarach ich działalności – w tym w zakresie przestrzegania ochrony danych osobowych. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje w szczególności doradztwo i uczestnictwo we wdrażaniu rozwiązań związanych z ochroną danych w międzynarodowej korporacji z branży FMCG. Doradzała w procesach przekształceń a także doradzała przy sporządzaniu prospektów emisyjnych i dokumentów informacyjnych na GPW i NewConnect oraz w procesach emisji obligacji. Specjalizuje się w prawie handlowym, prawie restrukturyzacyjnym i upadłościowym, prawie pracy a także prawie i postępowaniu cywilnym.