INFORMACJA OGÓLNA:
Szkolenie odbędzie się w godzinach 9:00 - 13:45 (6 godzin lekcyjnych).
Szkolenie prowadzone jest w formie on-line, tj. szkolenie transmitowane „na żywo” zaproszonym uczestnikom. Dzień lub dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na podany w zgłoszeniu adres e-mail zaproszenie (link) do wydarzenia. Kilkanaście minut przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik – za pomocą otrzymanego zaproszenia – klikając w podany link, loguje się do platformy wykorzystywanej do przeprowadzenia szkolenia.
Uczestnicy wraz z zaproszeniem na szkolenie otrzymają materiały w wersji elektronicznej. Materiały te będą także wyświetlane przez prowadzącego podczas szkolenia. Do udziału w szkoleniu będą potrzebować Państwo sprzętu z funkcją dźwięku (komputer, laptop, tablet itp.) oraz dostępu do Internetu.
Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Google Chrome, Firefox lub Opera.
W ramach szkolenia zapewniamy:
- uczestnictwo w szkoleniu online
- materiały szkoleniowe,
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu
PROGRAM:
1. Badania profilaktyczne i szkolenia bhp w czasie epidemii COVID-19:
- zasady przeprowadzania badań wstępnych, okresowych i kontrolnych na kolejnych etapach epidemii oraz przepisy Tarczy Antykryzysowej,
- szkolenia wstępne i okresowe BHP –jak je realizować w czasie epidemii.
2.Dokumentacja niezbędna przy zatrudnieniu pracownika:
- rodzaje oświadczeń i dokumentów, których można żądać od kandydata do pracy, a których od pracownika,
- obowiązkowe działania pracodawcy przed dopuszczeniem do pracy pracownika, szkolenie BHP wstępne przed podpisaniem umowy, jak wcześnie przed podpisaniem umowy możliwe jest poddanie pracownika wstępnym badaniom profilaktycznym,
- rodzaje umów o pracę oraz zasady ich zawierania i wypowiadania,
- wypowiadanie umów o pracę w czasie pandemii,
- omówienie problematyki zawierania umów na czas określony w kontekście obowiązujących limitów 33 miesięcy i 3 umów, - stanowisk MPRiPS oraz PIP
- możliwości i wymogi formalne zmiany umowy o pracę.
3.Możliwości rozstania się z pracownikiem, czyli omówienie sposobów rozwiązania umowy o pracę:
- wymogi formalne związane z rozwiązaniem umowy o pracę: konsultacja związkowa, podawanie przyczyny i pouczenia o możliwości odwołania do sądu,
- rozwiązanie umowy o pracę przez pracownika –podsumowanie możliwości prawnych w tym zakresie,
- świadectwo pracy jako jeden z najważniejszych dokumentów pracowniczych –najczęściej popełnianych błędów przy doręczaniu oraz w treści dokumentu,
- ważna zmiana w zakresie obowiązków wydawania świadectw pracy –od 7.09.2019 r. wykroczeniem jest nieterminowe wydawanie świadectw pracy,
- roszczenia związane ze stosunkiem pracy – jakie możliwości w zakresie złożenia powództwa ma pracownik, a jakie pracodawca.
4.Obowiązki pracodawcy w zakresie przetwarzania danych osobowych:
- dane szczególnie wrażliwe oraz dane biometryczne- możliwość ich żądania przez pracodawcę,
- omówienie zagadnień związanych z zastosowaniem monitoringu wizyjnego, GPS, aktywności w sieci,
- przykładowe zapisy w przepisach wewnątrzzakładowych związanych z wprowadzeniem poszczególnych form monitoringu.
5.Praca zdalna, nowe rozwiązanie w okresie pandemii Covid- 19, czy zostanie na stałe w kodeksie pracy:
a) Możliwość wprowadzenia pracy zdalnej:
- Obowiązki stron stosunku pracy w zakresie pracy zdalnej, Obieg dokumentów w firmie, w której pracownicy świadczą pracę zdalnie
- Zmiana rodzaju pracy podczas zdalnego jej świadczenia
- Możliwość zwolnienia pracownika pracującego zdalnie
- Praca zdalna a czas pracy
- Świadczenia BHP dla pracowników pracujących zdalnie
- Ustalanie wynagrodzeń pracowników pracujących zdalnie
- Praca zdalna a świadczenia dodatkowe
- Ekwiwalent za sprzęt używany przez pracownika
b) Praca zdalna w okresie kwarantanny i izolacji,
c) Przykładowy regulamin pracy zdalnej.
d) Sytuacja pracowników związana z pandemią Covid- 19 – obowiązki i prawa pracodawcy i pracownika.
DODATKOWE INFORMACJE:
WYKŁADOWCA: ALDONA WIEJAK-GŁUSZKO: prawnik, specjalista ds. prawa pracy z kilkunastoletnim doświadczeniem. Ukończyła aplikację sądową. Doświadczenie zawodowe nabyła pracując jako specjalista w Państwowej Inspekcji Pracy – Okręgowym Inspektoracie Pracy w Szczecinie w latach 2008-2019, gdzie udzielała porad prawnych, przygotowywała analizę i opinie prawne z zakresu prawa pracy, zajmowała się współpracą z jednostkami administracji państwowej i partnerami społecznymi (związki zawodowe). Współpracowała z lokalnymi mediami oraz brała czynny udział akcjach promocyjno-prewencyjnych organizowanych przez PIP. Obecnie prowadzi szkolenia z zakresu prawa pracy dla pracodawców, pracowników oraz związków zawodowych.
Wpłaty prosimy dokonywać na konto bankowe: SANTANDER BANK POLSKA 40 1500 1096 1214 7000 8566 0000
Ważne
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić w formie pisemnej najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów szkolenia. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania opłaty za zgłoszony udział.