VAT w 2024/2025 dla PRAKTYKÓW
– bieżące problemy, planowane zmiany, najświeższe interpretacje (online)
04 października 2024 roku; godz. 09:00-15:30
szkolenie online 8 godz. lek.
Szkolenie adresowane jest do pracowników działów księgowości, fakturowania, głównych księgowych, dyrektorów finansowych oraz przedsiębiorców.
Celem szkolenia jest omówienie bieżących problemów i nadchodzących zmian w podatku VAT w zakresie wybranych zagadnień. Szkolenie oparte jest na przepisach podatkowych w powiązaniu z praktycznym podejściem do prezentowanych zagadnień od momentu ujęcia faktury w ewidencji do jej zadeklarowania
w JPK. Uczestnicy mają możliwość aktywnego udziału w spotkaniu poprzez zadawanie pytań w trakcie analizy poszczególnych zagadnień wymienionych w programie.
Wykładowca: Pani Joanna Podkówka-Sędek– wieloletni wykładowca prawa podatkowego i rachunkowości w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce. Specjalista z zakresu podatku VAT. Prowadzi także warsztaty praktyczne i szkolenia wewnętrzne dla pracowników działów finansowych i księgowych. Doświadczony wykładowca akademicki. Dyrektor finansowy – główny księgowy w międzynarodowej firmie produkcyjnej. Posiada również doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych i przeprowadzaniu audytów podatkowych.
Czas trwania kursu: 8 godzin lekcyjnych
OPŁATA
-
- 444,00 zł od osoby
- 400,00 zł dla członków wspierających oddziału SKwP w Koszalinie
Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego w Koszalinie SKwP są na bieżąco opłacone składki członkowskie.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Program szkolenia:
1. Zasady powstania obowiązku podatkowego a data sprzedaży:
a. ustalenie daty obowiązku podatkowego w zależności od przyjętego wariantu dostawy (dostawa bezpośrednio przez sprzedającego, odbiór towaru przez nabywcę, dostawy kurierskie, znaczenie reguł INCOTERMS),
b. prezentacja daty sprzedaży/otrzymanej zaliczki na fakturze,
c. moment powstania obowiązku podatkowego w zależności od rodzaju transakcji – sprzedaż krajowa, WDT, eksport, usługi zagraniczne,
d. sprzedaż wysyłkowa poprzedzona płatnością.
2. Faktury w walutach obcych:
a. faktura sprzedaży dla kontrahenta krajowego/zagranicznego,
b. faktura zakupu przy WNT, imporcie towarów/usług,
c. kursy walut obcych stosowane przy korektach.
3. Nieodpłatne przekazanie towarów:
a. prezenty,
b. gratisy,
c. darowizny,
d. nagrody.
4. Nieruchomości w kontekście podatku VAT – zakup, najem, sprzedaż, wycofanie z działalności.
5. Samochód osobowy w firmie:
a. prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie i w trakcie eksploatacji,
b. samochody wykorzystywane na podstawie umowy najmu,
c. samochód prywatny w działalności gospodarczej,
d. darowizny samochodów – wybrane przypadki.
6. „Podatek od plastiku” :
a. od kogo pobierany jest podatek i na jakich zasadach,
b. opłata za jednorazowe opakowania w kontekście handlu detalicznego, hurtowego, punktów gastronomicznych.
7. System kaucyjny – zmiany planowane na 2025r.
a. wpływ nowych rozwiązań na podstawę opodatkowania,
b. nowe obowiązki ewidencyjne,
c. opakowania wielokrotnego użytku.
8. Najnowsze propozycje w zakresie planowanego wprowadzenia KSeF – stan wiedzy na dzień szkolenia:
a. prawdopodobne terminy wejścia,
b. zakres podmiotowy,
c. zasady funkcjonowania,
d. różnice pomiędzy pierwotnymi założeniami a obecną koncepcją Ministerstwa Finansów.
9. Omówienie wybranych najnowszych interpretacji organów podatkowych i wyroków TSUE.
10. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Szczegóły organizacyjne przy szkoleniu online:
- Zajęcia prowadzone przez Internet, za pomocą specjalnej platformy ClickMeeting umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy na czacie.
- na wskazany adres e-mail uczestnik otrzyma zaproszenie do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting, prosimy o podawanie własnego adresu e-mail.
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Wymagania techniczne:
- laptop/komputer z głośnikiem i mikrofonem/smartfon,
- stabilny dostęp do Internetu.
- przeglądarka internetowa (preferowana Google Chrome),
-
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: szkolenia@koszalin.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto SANTANDER BANK POLSKA 40 1500 1096 1214 7000 8566 0000 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym zaświadczeniem.
Realizacja kursu uzależniona jest od ilości osób zainteresowanych powyższą tematyką.